پزشک و مشاوره

تخفیف بالای

circles

به گفته دکتر اربابی، کمبود آهن، بویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث ریزش برگشت‌پذیر مو شود

سبد خرید شما خالی است.

فقر آهن یا اختلال هورمونی

به گفته دکتر اربابی، کمبود آهن، بویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث ریزش برگشت‌پذیر مو شود که با مصرف قرص آهن درمان می‌شود. البته این مساله در مردان به هیچ وجه شایع نیست و خیلی بندرت، ریزش موی مردان به این علت است.

وی می‌افزاید: ریزش مو به دنبال مصرف دارو نیز گاهی در برخی افراد اتفاق می‌افتد که خوشبختانه در اغلب موارد، موقت است و بعد از قطع دارو متوقف می‌شود. از سوی دیگر، همه خانم‌ها حدود چهار تا شش ماه بعد زایمان، ریزش مو را تجربه می‌کنند که حداکثر شش ماه طول می‌کشد و برگشت‌پذیر است.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که برخلاف تصور رایج ریزش مویی که در رژیم گرفتن غذایی اتفاق می‌افتد ناشی از کمبود مواد معدنی یا ویتامینی نیست، اظهار می‌کند: این نوع ریزش، بیشتر ناشی از فشار روانی رژیم است و بعد از مدتی بهبود می‌یابد. از سوی دیگر، اختلالات غدد تیروئید، اختلالات غدد هیپوفیز و فوق‌کلیه نیز می‌تواند با ریزش‌های موقت همراه باشد. در ریزش‌های موقت، کار اصلی که باید صورت گیرد صبر و انتظار است تا وضعی که منجر به ریزش موها شده پایان پذیرد. در این شرایط معمولا پزشک به بیمار نسبت به موقتی بودن این وضع اطمینان می‌دهد تا اضطراب بیمار کاهش یابد و این دوره، بدون مشکل طی شود.

معرفی اتسز

مقاله ها

مقالات


لوسیون معرفی

-

   

واتس آپ

ارسال پیامک

        

جهت تماس کلیک کنید

      

 

تلفن دفتر مرکزی و فروش :

021-44285807

سامانه پیام کوتاه : 500057076215297