پزشک و مشاوره

تخفیف بالای

circles

تلوژِن اِفلوویوم چیست؟

سبد خرید شما خالی است.

تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که بعد از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود که روزانه موقع حمام، سشوار کردن و شانه زدن، تعداد زیادی مو از دست بدهید. این پدیده می‌تواند از عوارض جانبی مصرف داروهای ضدافسردگی، بتابلوکرها یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی باشد. در مدت ابتلا به تلوژن افلوویوم، مو سریع‌تر از حد طبیعی از فاز «رشد» به فاز «استراحت» حرکت می‌کند و بعد از آن وارد فاز «ریزش» می‌شود.

نشانه‌ها: خانم‌ها معمولا ۳ تا ۶ هفته بعد از گذراندن یک حادثه‌ی پردغدغه، تلوژن افلوویوم را تجربه می‌کنند و در شدیدترین حالت ممکن است به اندازه‌ی یک مشت مو از دست بدهند.

روش تشخیص: آزمایش خاصی برای تشخیص این پدیده وجود ندارد، اما احتمالا پزشک‌تان سؤالاتی درمورد اتفاق‌های اخیر زندگی‌تان می‌پرسد و به برجستگی‌های به شکل باتوم روی پیاز موهایتان توجه می‌کند. این برجستگی‌ها نشان می‌دهند که موی شما چرخه‌ی کامل رشد را طی کرده، اما به‌خاطر استرس، این چرخه، سرعت زیادی داشته است.

کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: در موارد خاص مثل بارداری یا عمل جراحی باید صبر کنید تا دوره‌ی ریزش تمام شود. اگر ریزش به‌خاطر داروهایتان است با پزشک‌تان صحبت کنید تا دُز دارو را پایین بیاورد یا دارویتان را عوض کند. اگر هم علت ریزش مو استرس باشد، باید نگرانی‌هایتان را کم کنید.

معرفی اتسز

مقاله ها

مقالات


لوسیون معرفی

-

   

واتس آپ

ارسال پیامک

        

جهت تماس کلیک کنید

      

 

تلفن دفتر مرکزی و فروش :

021-44285807

سامانه پیام کوتاه : 500057076215297