پزشک و مشاوره

تخفیف بالای

circles

کمبود اهن و تاثیر ان در ریزش موها

سبد خرید شما خالی است.

زنانی که در دوران عادت ماهانه خون‌ریزی زیادی دارند یا به اندازه‌ی کافی مواد غذایی خون ساز مصرف نمی‌کنند، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. کمبود آهن زمانی اتفاق می‌افتد که خون به اندازه‌ی کافی گلبول قرمز نداشته باشد. گلبول‌های قرمز وظیفه‌ی اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را به‌عهده دارند تا انرژی‌شان تأمین شود.

نشانه‌ها: کمبود آهن باعث خستگی شدید، ضعف و رنگ‌پریدگی می‌شود. همچنین ممکن است سردرد، مشکل در تمرکز، سردی دست و پا و ریزش مو هم داشته باشید. اگر حرکت سنگین و شدیدی هم انجام بدهید نفس‌تان می‌گیرد.

روش تشخیص: برای تشخیص کم‌خونی معمولا مقدار فریتین را اندازه‌گیری می‌کنند، این پروتئین آهن را در بدن‌تان ذخیره می‌کند. ممکن است پزشک‌تان سطح هماتوکریت خون‌تان را هم بررسی کند. این تست نشان می‌دهد که چه میزان از خون‌تان از گلبول قرمز ساخته شده است.

کارهایی که می‌توانید انجام بدهید: مواد غذایی حاوی آهن مثل گوشت، ماهی، سبزیجات، غلاتِ غنی‌شده و لوبیا مصرف کنید. اگر در کنار این غذاها از منابع ویتامین C هم استفاده کنید بهتر است چون به جذب بیشتر آهن کمک می‌کنند. زنها به روزی ۱۸ میلی‌گرم آهن احتیاج دارند که این عدد بعد از یائسگی به ۸ میلی‌گرم می‌رسد. با پزشک‌تان مشورت کنید تا اگر لازم است از مکمل‌های آهن استفاده کنید. دکتر فاسکو می‌گوید که می‌توانید از مکمل‌های مخصوص ریزش مو هم استفاده کنید. مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی این مکمل‌ها ممکن است شامل بیوتین، سیلیس، السیستین و آهن باشند.

معرفی اتسز

مقاله ها

مقالات


لوسیون معرفی

-

   

واتس آپ

ارسال پیامک

        

جهت تماس کلیک کنید

      

 

تلفن دفتر مرکزی و فروش :

021-44285807

سامانه پیام کوتاه : 500057076215297